keskiviikko 18. heinäkuuta 2012

Opettaja vihdoin kesälomalla

Nyt alan olla kesälomatunnelmassa. Alkukesän projektien (joista lisää tuonnempana) takia en kesäkuussa juuri saanut aamuisin nukkua pitkään, ja se kyllä pilasi täysin mun kesälomatunnelman. Olen ihan älyttömän aamu-uninen ja jos saisin itse valita rytmini, eläisin niin, että menisin yhden maissa yöllä nukkumaan ja nukkuisin siitä sen 8 tuntia. Nyt sitten olen muutaman viikon ajan saanutkin ihanasti kukkua öisin ja aamulla nukkua pitkään. Ja sieltähän se mun hukassa ollut lomatunnelma löytyikin :) Ihanaa! Musta tuntuu, että oon valinnut vähän väärän alan itselleni siinä suhteessa, että harvoissa peruskouluissa varmaan opetus alkaa yhdeltätoista aamupäivällä... Jos jollain on tällainen koulu tiedossa, niin vinkatkaa ;)

Alkukesän tärkein projekti oli ajokortin hankkiminen. Itse en täysi-ikäistyttyäni hankkinut korttia, koska perheessämme ei ollut autoa (eikä rahaa) joten en olisi päässyt ajelemaan kuitenkaan silloin. Sen jälkeen opiskeluaikana asuin kaupungissa, jossa kaikkialle pääsi autolla - ja lisäksi, eihän opiskelijoilla nyt autoja ole muutenkaan. Viime työvuosi oli aika rankka, koska poljin parinkymmenen kilometrin työmatkaani ensin syyslomaan asti ja sitten sen jälkeen kuljin matkaa kävely+bussi -yhdistelmällä niin, että minun piti herätä aamulla jo viiden maissa, että ehdin kahdeksaan töihin. Keväällä päätin, että nyt riittää, ja ajoin ajokortin. Koko projekti oli yllättävän lyhyt - kortin saaminen kesti vajaan kaksi kuukautta ja nyt ratti pyörii jo suhteellisen tottuneesti mun käsissäni.

Ajokortti vapauttaa mua aika paljon myös työrintamalla jos mietin aikaa taas vuoden eteenpäin seuraavaan syksyyn. En ole yhtään vakuuttunut siitä, tulenko mä tuossa koulussa saavuttamaan sellaista oloa, että tunnen kuuluvani työyhteisööni sen tärkeänä osana. Ensi keväänä siis mitä luultavammin selailen taas työilmoituksia ja pohdin, mitä vaihtoehtoja on. Ja nyt tosiaan on paremmin niitä vaihtoehtoja, kun pääsee itse kulkemaan.

Ja se toinen projekti onkin vienyt hirveästi aikaa ja energiaa. Se on nimeltään Projekti Oma Hevonen. Kyllä tämä toisten hevosilla (tai paremminkin hevosella) ratsastaminen on alkanut tulla tiensä päähän ja oma olisi hommattava. Nyt olisi yksi potentiaalinen pohdinnassa, pitää pyöritellä vielä asiaa... Mutta hyvältä tuntuu tämä mahdollisuus.

2 kommenttia:

  1. Kiva kuulla että kesälomailu alkaa sujua ja onnea ajokortista ja mahdollisesti pian vielä hevosestakin!
    Mukavaa kesän jatkoa!

    VastaaPoista