keskiviikko 3. elokuuta 2011

Ei nyt ihan putkeen mennyt

Ei tosiaan ihan mennyt niin kuin piti tämä mun ensimmäinen työpäivä. Alku vaikutti jopa aika lupaavalta - muutama asia, joita olin ehtinyt miettiä, oli saatu hoidettua ja ensi viikon alku vaikutti paljon selkeämmältä kuin vielä eilen. Sain avaimet ja hipsin yksin luokkaani. Rupesin availemaan kaappeja, ja järkytyin. Monen vuoden kirjat, vihot, monisteet, oppilaiden piirrokset ja kama, mitä luokkaan kerääntyy, oli siellä. Tilaa on muutenkin luokassa vähän, ja tuo hallitsematon tavarapaljous aiheutti aikamoisen shokin. Lisäksi ahdisti todella paljon koskea toisen opettajan tavaroihin ja alkaa niitä läpikäymään sillä mielellä, että jotain laitetaan roskiin. Eiköhän kyseinen opettaja sieltä toki ole ottanut omat tärkeät tavaransa ja paperinsa, mutta kuitenkin...

Sellaista selkeää pesänrakennusvietin heräilyä oli tänään kyllä selvästi nähtävissä - oli aika hurjaa asetella tavaroita paikalle luokassa, josta tulee "mun luokka". Huomenna on varmasti muutenkin jo parempi mieli, kun nyt tiedän, mistä hommia jatkaa. Eniten ärsyttää se, että tämän "takapakin" (minulla menee loppuviikko siivoamiseen sen sijaan, että voisin suunnitella ensi viikon tunteja) takia minä en sitten pääsekään ensi viikonloppuna odotettuun ja kaivattuun reissuun. Veetuttaahan se, mutta voin vain kuvitella, kuinka paljon ahdistaisi aloittaa ensi viikolla työt valmistumattomana, joten näin sen nyt on kai sitten mentävä.

Huomenna toivottavasti paremmilla fiiliksillä.

3 kommenttia:

  1. Vaikuttaapa mielenkiintoiselta blogilta! Olen myös noviisiopettajana - ja erkkaopena - aloittamassa ekaa työvuottani. Ehkäpä innostun itekin pitämään aiheesta blogia...

    VastaaPoista
  2. Jos aloitat blogin, niin vinkkaa se minullekin! Olisi mahtavaa lukea kollegan ajatuksia :)

    VastaaPoista
  3. Näin sitä sitten pistin blogin pystyyn. :) Täällä voi käydä kurkkaamassa http://apuaoonope.blogspot.com/

    VastaaPoista